Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

torsdag den 2. januar 2020

At ligne Jesus.


No copyrights SAVE AND SHARE IT WITH OTHER CHRISTIANS

ENGLISH DOWN UNDER

¤

Jesus Kristus er Ordet. At være kristen vil sige ”at blive Jesus lige”. I praksis vil det sige, at du begynder at afstemme din tro, tale og dine handlinger efter Guds ord. Ikke en let opgave, når du læser i det Gamle Testamente, hvor Guds vrede gang på gang kom over folk, fordi de blev ved med at leve efter deres egne lyster. Men Gud så din svaghed, og i Det Nye Testamente ser du, at du har fået Helligånden som din hjælper.

Jesus siger i Joh. 14 v 16, at Helligånden, Guds egen Ånd, har taget bolig i dig som er kristen. Det er Helligånden, der vil hjælpe dig  med at blive Jesus lige. Rom. 2 v 29 siger: ”omskåret er den, som er det i sit hjerte, i Ånden, ikke efter bogstaven.”

En krig begynder.
Når du siger ja til at følge Jesus og til at være kristen, siger du samtidig ja til deltage i en krig. Du kan læse i Bibelen, at du kæmper mod magter og myndigheder i himmelrummet, det gøres i Åndens livs kraft, ikke i din egen . Men der foregår også en anden vigtig krig, nemlig kampen mellem kød og ånd. ”For kødets lyst står Ånden imod, og Ånden står kødet imod. De to ligger i strid med hinanden, så I ikke kan gøre, hvad I vil”. Gal. 5 v 17.

Når du lader dig fylde af Helligånden, siger du ja til at lade dig lede af Guds ånd, der vil rådgive dig, og være din nye samvittighed. Du siger ja til at lade dig forvandle og blive Jesus lige. Kampen i dih kommer, fordi ”jeres planer er ikke mine planer, og jeres veje er ikke mine veje, siger Herren”. Esajas 55 v 8.

Du kommer i kamp med dig selv, fordi dine planer ikke er som Guds planer. Du kommer i kamp, fordi kødet i dig kommer i oprør, når du opgiver din egne veje, egne tanker og følelser for at følge Guds Ånd i dig. Din selvretfærdighed, dine krænkede følelser, følelser af forkastelse, følelser af at blive overset, uelsket og uønsket, følelser af angst eller følelser af at blive uretfærdigt behandlet vil alle rejse sig i dig under den kamp, det er at få kødet til at underlægge sig Gud. Ånd og kød står hinanden imod i dig, derfor er det vigtigt, at du kigger indad og ikke retter dine snævresynede følelser mod andre mennesker. I Luk. 6 v 41 spørges ”Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger ikke mærke til bjælken i dit eget øje”.

Dit våben
Gud har givet dig et våben til denne indre kamp. ”For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger”. Hebr. 4 v 12.

Guds egne ord vil hjælpe dig i denne kamp. I stedet for at holde fast i dine  egne tanker, ideer og forestillinger om, hvordan en situation bør løses eller hvordan du ønsker, at din tilværelse skal forme sig, kan du trygt lægge dine problemer og ønsker i hans hånd.

Du kan gå imod dine egne oprørske følelser og tanker ved at bruge Guds ord imod det, som rejser sig i dig, og som står Gud imod. Hvis du føler angst i en situation, siger Bibelen »Frygt ikke, tro kun!« Mark. 5 v 36 – mange skriftsteder i Bibelen opfordrer dig til ikke at frygte, men til at tro.

Hvis du føler dig angrebet af andre, så tal imod det ved at bruge Rom. 8 v 31: ”Er Gud for os, hvem kan da være imod os”? Husk, det er Guds egne ord, der kløver sind og ånd.

”Nok lever du som andre mennesker, men du kæmper ikke som verdslige mennesker. Dune kampvåben er ikke verdslige, men mægtige for Gud til at bryde fæstningsværker ned. Du nedbryder tankebygninger og alt, som trodsigt rejser sig mod kundskaben om Gud, du gør enhver tanke til en lydig fange hos Kristus, og vi er rede til at straffe enhver u lydighed, når lydigheden hos jer først har sejret”. 2 Kor. 10 v 3 – 6.(læs det selv i Bibelen) Om du er i Jesus ved tro har du fået del i Hans sejr derfor kan du sejre.

Når tankerne bliver vores Gud
Ofte starter et problem som en tanke. Derfor opfordrer Bibelen dig til at tage enhver tanke til lydig fange hos Kristus. Mange lever i nutiden ud fra de (negative) erfaringer, som de har taget med sig fra deres fortid. Alt det kan du blive løst fra gennem bøn. Gud ønsker IKKE du skal leve i dit gamle sinds tankers tomhed og leve i dine negative erfaringer, som måske har sat sig fast i dit sind.

Du har måske erfaringer omkring fx at føle dig svigtet og tør derfor ikke overgive dig fuldt ud til Gud eller mennesker af angst for igen at blive svigtet. Du husker smerterne fra tidligere svigt og ønsker derfor at skåne dig selv for flere af slagsen. Når en tanke omkring igen at opleve dig svigtet først begynder at tage form i dig, vil den hurtig vokse, hvis du ikke når at gribe den, bede Jesus ind over samt erstatte tanken med et ord fra Gud. I Hebr. 13 v 5 -6 står ”For Gud har selv sagt: »Jeg lader dig ikke i stikken og svigter dig ikke.« Derfor kan du frimodigt sige: ”Herren er min hjælper, jeg skal ikke frygte, hvad kan et menneske gøre mig”. Lader du tanken om at være blevet svigtet vokse i dig, kan en lavine af følelser få tag i dig og få dig væk fra den fred, som du  har fået i Jesus Kristus.

Jesus (Ordet) er vejen, sandheden og livet.
Ind i mellem, ikke fordi du ville det, men du så ikke løgnen derfor kan du komme til at knytte dig til løgnen og lader den styre dit liv. Ind i mellem ophøjer du dine egne tanker og følelser og gør dem til Gud i dit liv, frem for at knytte dig til og stole på Gud, som skabte dig, fordi han elsker dig. Gud, din frelser, himlen og jordens skaber. Han som vil dig det bedste, og som har store planer med dig. Planer som er meget større og bedre end dine egne.

Din beslutning
Synd er, når du går forbi Guds plan for dig, både i ord og handling. Måske gør du som mange kristne der kæmper en hård kamp imod synd, dig selv. Du kæmper som Paulus, der i Rom. 7 v 18 – 19 desperat udbryder ”Jeg ved, at i mig, altså i mit kød, bor der intet godt. Viljen har jeg, men udføre det gode kan jeg ikke. For det gode, som jeg vil, det gør jeg ikke, men det onde, som jeg ikke vil, det gør jeg”. 

Du kæmper i egen kraft og oplever derfor mange nederlag og følelser af håbløshed. Det er vigtigt at forstå, at kampen ikke er din. Beslutninger om omvendelse er din, beslutningen om at ville bede Gud om hjælp er din, men selve kampen er Guds. Hvis du viser din vilje til at ville omvende dig, hjælper han dig.

Gennem en erkendelse over for Gud omkring dine problemer og en bøn om hjælp til at komme ud af dem, har du inviteret Gud ind i en tæt relation med dig. Husk på, at Gud jo hele tiden har kendt til, hvad du står i, hvad du kæmper imod. Men Gud ønsker et fællesskab med dig: ”Trofast er Gud, som kaldte jer til fællesskab med sin søn, Jesus Kristus, vor Herre”.1 Kor. 1 v 9 – han elsker dig på trods af dine kampe.

Dit gamle liv er slut
Helbredelse i sindet er for de fleste en proces. Du ser denne proces i Moses’ ørkenvandring med israelitterne. Israelitternes tankegang skulle ændres fra at tænke som trælle til at tænke sig til at være et sejrende folk. Det tog tid. Men lær du af Paulus, der i Rom. 5 v 3 siger: ”vi er også stolte af vore trængesler, fordi vi ved, at trængslen skaber udholdenhed”. Du er Guds barn og tilhører derfor et sejrende folk. Gør Guds ord til din virkelighed, og du vil begynde en vandring fra ørkenen til det forjættede land.

Se fremad mod det nye, se dig ikke tilbage. Ødelæggeren er kun kommet for at stjæle fra dig. Han ønsker at stjæle Ordet fra dig ved gentagne gange at huske dig på din fortid. Men Guds ord siger i Rom. 6 v 4: ”Vi blev altså begravet sammen med ham ved dåben til døden, for at også vi, sådan som Kristus blev oprejst fra de døde ved Faderens herlighed, skal leve et nyt liv”.

Du har fået nyt liv i Jesus Kristus. Din opgave er at gribe det. Du griber det nye liv ved at gribe Ordet og gøre det til din sandhed. Jesus siger i Joh. 15 v 4 - 5: ”Bliv i mig, og jeg bliver i jer”.



                       Bliv i Guds Ord.



ENGLISH


To look like Jesus.

No copyrights SAVE AND SHARE IT WITH OTHER CHRISTIANS

ENGLISH DOWN UNDER

¤

Jesus Christ is the Word. To be a Christian means "to become Jesus straight". In practice, that is, you begin to reconcile your faith, speech, and actions to the word of God. Not an easy task when reading in the Old Testament, where God's wrath repeatedly came upon people because they kept living according to their own desires. But God saw your weakness, and in the New Testament you see that you have received the Holy Spirit as your helper.



Jesus says in John. 14 v 16, that the Holy Spirit, God's own Spirit, has dwelt in you as a Christian. It is the Holy Spirit that will help you become Jesus straight. Rome. 2 v 29 says: "He that is circumcised is in his heart, in the Spirit, not according to the letter."



A war begins.

When you say yes to following Jesus and being a Christian, you also say yes to joining a war. You can read in the Bible that you are fighting against the powers and authorities in the sky, it is in the power of the life of the Spirit, not in your own. But there is also another important war, namely the battle between flesh and spirit. “For the desire of the flesh the Spirit opposes, and the Spirit opposes the flesh. The two are at odds with each other so you can't do what you want. " Mad. 5 v 17.

When you are filled with the Holy Spirit, you say yes to being guided by the spirit of God who will advise you and be your new conscience. You say yes to being transformed into Jesus. The battle in dih comes because "your plans are not my plans, and your ways are not my ways," says the Lord. Isaiah 55 v 8.



You get into a fight with yourself because your plans are not like God's plans. You come into battle because the flesh within you is in rebellion as you give up your own ways, thoughts and feelings to follow the Spirit of God within you. Your self-righteousness, your hurt feelings, feelings of rejection, feelings of being overlooked, unloved and unwanted, feelings of anxiety or feelings of being unfairly treated will all rise in you during the struggle of getting the meat to submit God. Spirit and flesh are opposed to you, so it is important that you look inward and not direct your narrow-minded feelings towards other people. I Close. 6v 41 is asked "Why do you see the splinter in your brother's eye, but do not notice the beam in your own eye".



Your weapon

God has given you a weapon for this inner struggle. “For the word of God is alive and active and sharper than any two-edged sword; it penetrates so that it separates soul from spirit and marrow from bone and is the judge of the thoughts and opinions of the heart ”. Heb. 4 v 12.



God's own words will help you in this battle. Instead of holding on to your own thoughts, ideas and ideas about how a situation should be resolved or how you want your life to shape up, you can safely put your problems and desires in his hand.



You can go against your own rebellious feelings and thoughts by using the Word of God against that which rises within you and which opposes God. If you feel anxious in a situation, the Bible says "Do not fear, just believe!" Mark. 5 v 36 - Many scriptures in the Bible encourage you not to fear, but to believe.

If you feel attacked by others, speak against it by using Rome. 8 v 31: "If God is for us, who can be against us"? Remember, it is God's own word that closes the mind and spirit.

“You probably live like other people, but you don't fight like worldly people. Dune martial weapons are not worldly, but mighty for God to break down fortifications. You demolish thought buildings and everything that defies rebellion against the knowledge of God, you make every thought an obedient prisoner with Christ, and we are ready to punish any disobedience once the obedience of you has prevailed. " 2 Cor. 10 v 3 - 6. (read the seal in the Bible) If you are in Jesus by faith you have been part of His victory, therefore you can prevail.



When thoughts become our God

Often a problem starts as a thought. Therefore, the Bible encourages you to take every thought into obedient prisoner with Christ. Many people live in the present on the basis of the (negative) experiences they have brought with them from their past. All that you can be solved from through prayer. God does NOT want you to live in the emptiness of your old mind and live in your negative experiences that may have stuck in your mind.

You may have experiences about, for example, feeling let down and therefore do not dare to surrender fully to God or people in fear of being let down again. You remember the pain of past failures and therefore want to spare yourself more of the kind. When a thought about experiencing your failure again begins to take shape in you, it will grow quickly if you fail to grasp it, ask Jesus over and replace the thought with a word from God. In Heb. 13v 5 -6 says "For God Himself said," I will not forsake you, nor fail you. "Therefore, you can boldly say," The Lord is my helper, I shall not fear, what can a man do to me " . If you let the thought of failure fail in you, an avalanche of emotions can grab you and get you away from the peace you have gained in Jesus' crisistus.



Jesus (the Word) is the way, the truth and the life.

In between, not because you wanted to, but you didn't see the lie, you could tie yourself to the lie and let it control your life. In between, you exalt your own thoughts and feelings and make them God in your life, rather than associating with and trusting God who created you because He loves you. God, your savior, heaven and earth creator. He who wants you the best and who has big plans with you. Plans that are much bigger and better than your own.



Your decision

Sin is when you go past God’s plan for you, both in word and action. Maybe you, like many Christians who are fighting a hard fight against sin, do yourself. You fight like Paul, there in Rome. 7 v 18 - 19 desperately exclaims “I know that in me, that is, in my flesh, there is no good living. I have the will, but I cannot do the good. For the good that I want, I do not, but the evil that I do not want, I do. ”



You fight in your own power and therefore experience many defeats and feelings of hopelessness. It is important to understand that the fight is not yours. Decisions to repent are yours, the decision to ask God for help is yours, but the struggle itself is God’s. If you show your willingness to repent, He will help you.



Through an awareness of God about your problems and a prayer for help to come out of them, you have invited God into a close relationship with you. Remember that God has always known what you stand for, what you fight against. But God wants a fellowship with you: "Faithful is God who called you into fellowship with his son, Jesus Christ our Lord." 1 Cor. 1 v 9 - He loves you despite your struggles.



Your old life is over

For most people, healing in the mind is a process. You see this process in Moses' desert walk with the Israelites. The mind of the Israelites had to change from thinking like a slave to thinking of being a victorious people. It took time. But learn from Paul, who in Rome. 5v 3 says: "we are also proud of our hardships because we know that the hardship creates endurance". You are God's children and therefore belong to a victorious people. Make the Word of God your reality and you will begin a walk from the desert to the Promised Land.



Look ahead to the new, don't look back. The destroyer has only come to steal from you. He wants to steal the Word from you by repeatedly reminding you of your past. But the word of God says in Rome. 6v 4: "We were thus buried with him at baptism unto death, that we also, as Christ was raised from the dead by the glory of the Father, shall live a new life."



You have been given new life in Jesus Christ. Your task is to seize it. You seize the new life by grasping the Word and making it your truth. Jesus says in John. 15 v 4 - 5: "Stay in me and I will stay in you".




                       Stay in the Word of God.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.