Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

tirsdag den 24. oktober 2023

GØR JEG NU DET RIGTIGE

 


   LINK

¤ no copyright


Er det Guds elle min egen vilje hvad jeg gør?

Kan jeg det som kristen som en der følger Jesus.


Vi kender de tanker. Vi ved,  ikke alt står i Bibelen. Vi har den Hellige Ånd i os. Men, hvordan lever vi ret i alle ting, ved vi hvad ret er altid+

Hør nu lige her hvis vi har Jesus inde os, hvilket vi alle har som er fødte på ny så gør Jesus da ikke uret eller forkert! Jesus inde i os gør Gud vilje han har overtaget vores plads ved den Helge Ånd så Guds vilje altid ske med og i os.

Vi lever ikke som sådan er vi allerede døde korsfæstet med Jesus på korset, det er sket. Gud elsker os mere end alt det vi kan se er synd forkert i vore egne liv , som gør os så usikre.

Du ved, kærlighed skjuler alle synder, når du elsker et menneske kan du jo slet ikke se noget forkert ved det menneske eller synd som sådan.

Kan man det her?

Det er faktisk et spørgsmål som kommer fra andre steder en Gud. Det giver os anklager mod os selv enten vokser selvangivelserne eller også vokser følelsen af fordømmelse over for gud og vi tænker oh nej Guds dom, på mon Har Satans pil brændt sig fast og vi begynder igen med hele runden de ti bud loven frelse hvad med den etc.

Når vi oplever ordet mon Skal vi være yderst opmærksomme, hvor kommer de fra? Siger Gud mon? Gør Jesus os usikre+ Nej! Husk lige Evan blev fristet med tanken mon. Det samme kanske for o, mon de her gør sp meget, mon ikke jeg godt kan gøre det her? etc. MON!


Jesus er ikke et mon Hans siger sådan og sådan konkret og ikke sådan. Han giver ikke tvivl med et mon.

Hvis vi ikke kunne tillade os det vi gør, så ville Jesus ikke gøre det.


Gud anklager heller os og plager os ikke med ting vi engang levede i, gjorde og sagde. Gud siger ikke. Du har gjort det og det,  senderikke en sådan  anklagende tanke pil, vi ved selv hvad vi før, ikke nu har gjort, det er ikke noget Gud husker eller ser på, det kommer ikke fra Gud og herren Jesus men fra enten os slev eller udefra den onde.

Sandt, ikke alt står i Bibelen. Her er det enormt vigtig vi virkelig er inde i Jesus i Den hellige Ånd liv. Er det her Guds vilje eller hvad! Det er Guds vilje, når Jesus ved Hellig Ånden overbeviser os om det, også om de ting Bibelen ikke fortæller om. Den siger eksempelvis intet om hvad du skal arbejde med, eller  hvor du skal bo eller hvem du skal have som din ægte mand eller  kone familie etc.  


Vi må  have et sandt fælleliv i Den hellige Ånd ellers hverken ser eller hører vi Gud. Gud deler ofte sit hjertes tanker med os, fra Hans hjerte til vore derved hører  vi meget klart Guds stemme, det sker ved vi vi tænker Hans tanker, ved vi udtale nas ords vilje i vore liv og bønner. Vi takker før vi får ting eller ser hvilken vej vi nu lige skal i troen  Ånds liv.

Jeg er en af de mange der har mine egne private noter i en mappe, jeg kalder privat mappe. Der noter, jeg har er  alt, jeg mener jeg personligt hører fra Gud, faktisk er det meste gået i opfyldelse, også det jeg synes kan se helt forkert ud og gøre mig bange og usikker. Gud vil ikke vi skal leve i angst for ikke at gøre det rigtige efter Hans vilje.


Vi beder Gud din vilje må ske så sker Guds vilje også automatisk. Gud er ikke en traditionel Gud der gør som vi plejer eller hvad vi har fået med os af de gamles religiøse ritualer, må ikke, smag ikke, du synder hvis etc.


Er det Gud i os eller Jesus der lever i stedet for os?

Amen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.