Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

mandag den 12. juni 2023

RELIGIØSE FOR HVERKEN SVAR ELELR HJÆLP

  LINK



Jan Lund Nissen deler


Mange er religiøs overbeviste, men når livets modgang spørger de. Hvor er Gud blevet af. De kalder på Jesus men de synes ikke de hverken får hjælp eller svar.


De giver tomme løfter om at være til for andre, men når de så får valget at leve for sig selv eller tage sig af sin næste, vælger de sig selv først. De siger nok hvad kan vi hjælpe med, men hører ikke hvad Jesus siger de skal gøre.


Mange siger vi tror uden de troende. De siger vi kender Jesus. Gud er god Gud er med os men de er ikke hverken med Gud eller Jesus.


De er udenfor livet i Jesus kender ikke til et liv sammen med Jesus.


De er kun opbygget i deres køds tankeliv men ikke i deres hjerter. De er frugtesløse uden forstand. De glemmer deres egen forstand vil dø. Det de mener er godt og gode gerninger vil ikke fører til hverken frelse eller frugt i deres liv, de er lige så døde som inden de begyndte at tænke på Gud og Jesus. Den som har sønnen her også livet den som ikke har Guds søn i sit liv er stadig død uden kærlighedens frugt som fremavles af Ånden.


De er som de mennesker vi læser om i Bibelen. De anstrenger sig for at være gode for at bære frugt men Åndens frugt er der ikke.


De forsøger at samle erfaringer ved at lytte og læse om andre kristnes erfaringer og så mener de at de kan lære hvordan det kristne liv skal leves og hvordan man bærer god frugt.


Det er deres egne frugter de sætter, det er menneskelige erfaringer de bygger på blandet sammen med Ord fra bibelen og så mener de det er HelligÅndens liv i dem der gør værket.


De siger ikke sandheden som den er. De siger ikke rent ud. Du har syndet og mistet guds livets herlighed. De siger ikke noget når de ser nogen er ved at glide bort fra troen. De siger blot. Vi dømmer Ike nogen, enhver må jo selv leve sit liv og selv stå til regnskab for sine egne handlinger.


Det er sandt. Ingen mennesker har ret til dømme sin næste for ting de ikek selv gør som ikke er fortabelses grund. Men Om de alle var i Sønnen og havde lod og del i Kristus ville de også have lod og del i Sandhedens Ånd som dømmer enhver synd hårdt uden nåde men som elsker synderen og gerne giver nåde tilgivelse og barmhjertighed.


Mange vil stå overfor Jesus og sige. Herre, Herre har vi ikke både profeteret og gjort mirakler i dit navn. Jesu vil sige. Jeg kender jer ikke. Gå bort til den evige straf som er beredt for jer.


Des nærmere vi kommer på Jesu genkomst des flere religiøs overbeviste vil der være. Satan har ikke noget imod religiøse overbeviste mennesker. Han kender Guds dom over dem og vil ikke give dem så meget modstand som de der er født af Ånd og Sandhed.


Mange siger vi skal bede og stå sammen de forsøger at skabe sammenhold med religiøst indhold. Men de har ikke selv set Sandhedens Herre i deres eget liv. De mærker aldrig Guds kærligheds nærvær andet end når de selv har gode positive følelser.


De religiøs overbeviste er ofte ivrige skribenter og talere. De elsker at fortælle om deres livs erfaringer både de negative og positive erfaringer deler de gerne de drager gerne om til lands og vands for at fortælle sådan som de har erfaret livet er helt normalt og folk elsker deres foredrag men bliver ikke forvandlede af den grund.


Når livet storme så når dem selv, og deres hus ryster og deres verden er ved at styrte sammen falde det ene hus efter det andet. Det kunne ikke stå fordi der ikke var sammentømret af Herren Jesus.


De religiøse ånder har nærmest frit spil i Danmark, derfor er der så mange forskellige retninger inden for kirken alle mener deres retning er den rigtige uden den er det. Nogen holder kun på den ene del af Bibelens lære andre en anden del ingen af de religiøs overbeviste holder på hele pakken som der står skrevet. Nok læses der, nok høres der, nok bedes der men Guds lovs befalinger talt gennem Jesus går mange uden om.


De religiøs overbeviste vil nok have velsignelserne men de går udenom når folk har brug for dem. De er ikke Jesus venner da de ikke gør det Han befaler dem at gøre i kærlighedens Ånd om de gør noget, gør de det for at vinde ansigt og få så mange som muligt overbevist om deres egen lære, viden filosofi, teologi. Teoretisk set sådan. Men praktisk talt sådan.


Nogen har oplevet Ånden ved at blive ganske lidt berørt af den men få, få er gået ind i Ånden ind under Kristi lære og lever i det Åndens liv som er frihed fra sig selv, fra sit kød, fra synden og dødens lov.


De er døde religiøse overbeviste som intet liv har i sig selv. De er tomme hylster, uden livet i sig og vil alle som ´en gå til grunde det samme vil deres såkaldte arbejde gøre deres arbejde er uden Åndens frugt uden liv til mennesker.


De snakker og deres munde løber men ingen gør det de selv mener andre bør gør, sådan er det religiøse samfund inden for kirkerne i dag. Derfor går og kommer folk, og en dag vil de kirkelige religiøse overbeviste dø og blive til intet.


Dommen er afsagt i forvejen over sådanne mennesker. Man ser ikke Guds frugt i deres liv kun en religiøs facade som hurtig krakelerer når de er udenfor kirkerne derhjemme leves et helt andet liv uden Gud, uden Jesus. Udenfor Hans Ånds livs frelses frugt.


Til dig der er oprørt over det du her læste. Er det kun én til at gøre. Vend om få din religiøsitet overgivet til Gud og begynd du fra nu af at være Ordets gøre og ikke kun dets høre, i Guds ånd sammen med Sønnen Jesus Kristus.


Det er til dit eget bedste du rammes af sandheden om dig selv så du endnu kan nå at vende om.


Det er muligt det koster dig stort set alt. Din tjeneste i kirken, det du mente du gjorde for Gud. Dine venner.


I dag begynder resten af dit liv. Hvad vil du gøre ved Det? Bare leve videre i dit religiøse bedrag eller vend om til Jesu og få livet sammen med Ham i Hans Ånd?



Religious receive neither answers nor help.

Free gospel fellowship international

Jan Lund Nissen shares

Many are religiously convinced, but when life's adversity hits, they question. Where has God gone? They call on Jesus but they don't think they get either help or answers.

They make empty promises to be there for others, but when given the choice to live for themselves or take care of their neighbor, they choose themselves first. They probably say what can we help with, but don't listen to what Jesus tells them to do.

Many say we believe without the believers. They say we know Jesus. God is good, God is with us, but they are neither with God nor Jesus.

They are outside the life of Jesus and do not know of a life with Jesus.

They are built up only in the thought life of their flesh but not in their hearts. They are fruitless without sense. They forget their own sense will die. What they think is good and good deeds will not lead to either salvation or fruit in their lives, they are as dead as before they started thinking about God and Jesus. He who has the son here also lives, he who does not have the Son of God in his life is still dead without the fruit of love which is produced by the Spirit.

They are like the people we read about in the Bible. They strive to be good in order to bear fruit but the fruit of the Spirit is not there.

They try to gather experience by listening and reading about the experiences of other Christians and then they think that they can learn how the Christian life should be lived and how to bear good fruit.

It is their own fruit they plant, it is human experience they build on mixed with words from the Bible and then they think it is the life of the Holy Spirit in those who do the work.

They are not telling the truth as it is. They don't say it outright. You have sinned and lost the glory of God's life. They don't say anything when they see someone slipping away from the faith. They just say. We judge Ike no one, after all everyone has to live their own life and be accountable for their own actions.

It is true. No man has the right to judge his neighbor for things he himself did not do which are not grounds for perdition. But if they were all in the Son and had a lot and share in Christ, they would also have a lot and share in the Spirit of Truth who judges every sin harshly without mercy but who loves the sinner and willingly gives grace, forgiveness and mercy.

Many will stand before Jesus and say. Lord, Lord have we not both prophesied and done miracles in your name. Jesus will say. I don't know you. Go away to the eternal punishment prepared for you.

The closer we get to Jesus' return, the more religiously convinced there will be. Satan has nothing against religiously convinced people. He knows God's judgment upon them and will not give them as much resistance as those who are born of Spirit and Truth.

Many say we must pray and stand together, they try to create unity with religious content. But they themselves have not seen the Lord of Truth in their own lives. They never feel the presence of God's love except when they themselves have good positive feelings.

The religiously convinced are often keen writers and speakers. They love to talk about their life's experiences, both the negative and positive experiences, they like to share, they like to travel across land and sea to tell how they have experienced life is completely normal and people love their lectures but are not transformed by that reason.

When life's storms reach them themselves, and their house shakes and their world is about to collapse, one house after another falls. It could not stand because there was no unity of the Lord Jesus.

The religious spirits have almost free rein in Denmark, which is why there are so many different directions within the church, everyone thinks their direction is the right one, but it is not. Some hold only one part of the Bible's teachings, others another part, none of the religiously convinced hold the whole package as it is written. It is enough to read, it is enough to hear, it is enough to pray, but the commands of God's law spoken through Jesus are bypassed by many.

The religiously convinced probably want the blessings, but they bypass them when people need them. They are not Jesus' friends because they do not do what He commands them to do in the Spirit of love, if they do something, they do it to gain face and to convince as many as possible of their own teaching, knowledge, philosophy, theology. Theoretically so. But practically so.

Someone has experienced the Spirit by being very slightly touched by it, but few, few have entered into the Spirit under the teachings of Christ and live in the life of the Spirit which is freedom from oneself, from one's flesh, from sin and the law of death.

They are dead religious believers who have no life in them. They are empty shells, without life in them and will all perish as one, so will their so-called work do their work is without the fruit of the Spirit without life for people.

They talk and their mouths run but no one does what they themselves think others should do, such is the religious society within the churches today. That is why people come and go, and one day the church religious believers will die and become nothing.

Judgment has already been passed on such menhappens. You don't see the fruit of God in their lives, only a religious facade which quickly crumbles when they are outside the churches at home, a completely different life is lived without God, without Jesus. Outside of the life of His Spirit the fruit of salvation.

For those of you who are upset about what you read here. Is it only one to do. Turn around, surrender your religiosity to God and start from now on being a doer of the Word and not just a hearer, in the spirit of God together with the Son Jesus Christ.

It is for your own good that you are hit by the truth about yourself so that you can still turn around.

It's possible it will cost you pretty much everything. Your service in the church, what you thought you were doing for God. Your friends.

Today the rest of your life begins. What will you do about it? Just live on in your religious deception or turn to Jesus and get life with Him in His Spirit?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.