Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

mandag den 12. juni 2023

HOV HVOR BLEV JESUS AF

 


 LINK

¤


Paulus siger. Det er ikke længere mig der lever, men Kristus lever i mit sted.


Her kommer lidt stærke krydderier.

Mange kristne mener det drejer meget sig om os, mig. Jeg gør, Jeg har, jeg er menigheden. Jeg har fælles visioner. Jeg rækker ud. jeg gør en forskel. Jeg er med i menighedens aktiviteter. jeg tager aktiv del i det samfund, jeg er en del af. Jeg gør et arbejde i menigheden, det er nu en gang min opgave. Jeg har snakket med en i dag om Gud og Jesus. Jeg har lige bedt for en der havde de og de problemer. Jeg kunne lige hjælpe her og der. Jeg har gjort den og den gerning i dag. Jeg gør. Jeg kan. Jeg har. Jeg siger. Jeg mener. Jeg har set. Jeg har hørt.


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?

 LINK

Det drejer sig meget om mig.

Jeg har ret til at være mig. Jeg er bare mig selv, den jeg er, det er ikke mig der skal lave om på mig selv, det er de andre der bare skal elske og acceptere mig som jeg er. Selvfølgelig er det ting eller områder i mit liv jeg ønsker skal være anderledes, men det arbejder jeg på. HOW! HVOR BLEV JESUS AF? Er du ikke hans værk? Er det ikke Jesus der er din bygmester? Er det ikke Jesus der vejleder, opbygger dig efter Guds byggeplan? Eller er du selv begyndt at sætte andre streger ind i Guds byggeplan end det Gud har tegnet?


Er det ikke Jesus der ved HelligÅnden gør sit arbejde færdig i dig længere? Er det ikke Jesu menighed på jorden, du er med i, er Han ikke hovedet for sin menighed? Er det ikke Gud, der gennem Jesus giver tjenester for Ham? Er det ikke Gud der er arbejdsgiveren? Er det ikke Jesus der lever i stedet for dig? Beder du ikke, i Fadervor. Guds vilje ske, kom med dit rige midt i blandt Os.


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?


Midt i det hele beder og håber du på en vækkelse.

Du forstår ikke, du ikke oplever nogen videre frugt (resultat) af dit og de andres arbejde, og langt mindre hvorfor den vækkelse, der er snakket om snart kommer, ikke er kommet. Du forstår ikke på trods af alt dit arbejde også i kirken, at der ikke dagligt, som det ellers står i Bibelen, bliver tillagt nogen til kirken. Du forstår ikke at tegnene, som ellers skulle følge alle der tror, også dig, ikke sker. Du forstår ikke at så mange går ned med stres. Du forstår ikke at livet ikke altid er, som det ellers står i Bibelen, det burde være.


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?


Hvor er Jesus henne, midt i alt det?

Du kommer med alle mulige ubrugelige undskyldninger om. Ja men tiden, verden er jo helt anden end dengang Bibelen blev skrevet. Jeg må jo også tage nye tiltag og følge med i tiden. Jeg kan jo ikke leve som den gang. Jeg kan jo nok se, vi kan ikke evangelisere som de gjorde dengang, eller for bare 50 år siden. Jeg er også et moderne menneske, som er midt i den verden som er omkring os. Jeg er ikke som de første disciple og alle dem, jeg ellers læser om i Bibelen. Jeg er mig og ikke dem.


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?


I Mange kirker siges der.

Vi er os og ikke dem. Vi skal jo ikke jage folk væk fra kirken. Vi skal tale forsigtig, være blide i vore ord, tale et sprog som verden forstår. Vi skal leve et liv nede på jorden og ikke være så højtragende. Vi skal ikke være dømmende men elske alle. Alle har ret til at være sig selv. Alligevel går mange efter et stykke tid igen fra menigheden/kirken, og folk undres igen over hvorfor de nu gik igen og spørger igen og igen hvad skal vi gøre for at holde på folk.


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?


Vi er os, og har ret til at være os.

Kan du se hvor meget alt handler om mennesker? Om Mig, vi, os og vore såkaldte rettigheder? Er du død med Kristus, har du ikke nogen rettigheder til bare at være dig. Er du korsfæstede med Kristus begravet i dåben med Ham, da du død, begravet og lever ikke længere. Men, du har stadig din frie vilje. Gud tvinger ikke en eneste, heller dig, til at følge Jesus, ved at du ikke lever i dig selv men i Ham, ved HelligÅndens liv i dig. Men som du bygger dit hus sådan bliver dit liv. Som du handler lever bliver din løn i Himlen.


Derfor får du spørgsmålet. HOW! HVOR BLEV JESUS AF?


Paulus havde forstået hvem der skulle vær Herre over og i Ham. Har vi det i dag? ”Men det være langt fra mig at rose mig af noget andet end vor Herres Jesu Kristi kors, ved hvem verden er korsfæstet for mig, og jeg for verden.” Gal. 6,14-15.


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?

Ser, hører og mærker folk i dag at Jesus er i dig? Er det dig selv der bygger, arbejder for at skabe noget der ligner et liv? Er den kirke du er en del af, tilpasset efter verdens menneskernes liv, så den er relevant for tiden du er i? Er du så moderne, at du ikke længere har brug for Bibelens Jesus, og Guds byggeplan for dig personligt og den kirke du er en del af?


HOW! HVOR BLEV JESUS AF?

HOW! WHERE DID JESUS GO?

Jan Lund Nissen. Share no copyright

Paul says. It is no longer I who live, but Christ lives in my place.

Here come some strong spices.
Many Christians think it is very much about us, me. I do, I have, I am the congregation. I have shared visions. I reach out. I make a difference. I am involved in the congregation's activities. I take an active part in the society I am a part of. I do a job in the congregation, it is now my task. I talked to someone today about God and Jesus. I just prayed for someone who had such and such problems. I could just help here and there. I have done this and that deed today. I do. I can. I have. I say. I think. I have seen. I have heard.

HOW! WHERE DID JESUS GO?

It is very much about me.
I have the right to be me. I am just myself, who I am, it is not me who has to change myself, it is the others who just have to love and accept me as I am. Of course there are things or areas in my life that I want to be different, but I am working on that. HOW! WHERE DID JESUS GO? Aren't you his work? Isn't Jesus your builder? Is it not Jesus who guides, builds you according to God's building plan? Or have you started to put different lines into God's building plan than what God has drawn?

Is it not Jesus who by the Holy Spirit finishes his work in you anymore? Is it not Jesus' church on earth that you are part of, is He not the head of His church? Is it not God who, through Jesus, provides services for Him? Isn't God the employer? Isn't Jesus living instead of you? Don't you pray, in the Lord's Prayer. God's will be done, come with your kingdom in the midst of us.

HOW! WHERE DID JESUS GO?

In the midst of it all, you pray and hope for a revival.
You don't understand, you don't experience any further fruit (result) of your and the others' work, much less why the revival that is talked about coming soon has not come. You do not understand, despite all your work also in the church, that no one is added to the church daily, as it is otherwise stated in the Bible. You don't understand that the signs that would otherwise follow everyone who believes, including you, don't happen. You don't understand that so many go down with stress. You don't understand that life is not always the way it says in the Bible, it should be.

HOW! WHERE DID JESUS GO?

Where is Jesus in the middle of it all?
You make all sorts of useless excuses about. Yes, but the time, the world is completely different from when the Bible was written. I also have to take new measures and keep up with the times. I can't live like I did back then. I can see, we can't evangelize like they did back then, or just 50 years ago. I am also a modern person who is in the middle of the world around us. I am not like the first disciples and all those I otherwise read about in the Bible. I am me and not them.

HOW! WHERE DID JESUS GO?

In Many churches it is said.
We are us and not them. After all, we shouldn't chase people away from the church. We must speak carefully, be gentle in our words, speak a language that the world understands. We must live a life down to earth and not be so lofty. We must not be judgmental but love everyone. Everyone has the right to be themselves. Still, after a while, many leave the congregation/church again, and people wonder again why they left again and ask again and again what we have to do to keep people.

HOW! WHERE DID JESUS GO?

We are us, and have the right to be us.
Do you see how much everything is about people? About Me, we, us and our so-called rights? If you are dead with Christ, you have no rights to just be you. Are you crucified with Christ buried in baptism with Him, since you are dead, buried and no longer alive. But, you still have your free will. God does not force anyone, not even you, to follow Jesus, knowing that you do not live in yourself but in Him, by the life of the Holy Spirit in you. But as you build your house, so will your life. As you trade live your wages will be in Heaven.

That's why you get the question. HOW! WHERE DID JESUS GO?

Paul had understood who was to be Lord over and in Him. Do we have it today? "But far be it from me to glory in anything other than the cross of our Lord Jesus Christ, by whom the world is crucified to me, and I to the world." Mad. 6,14-15.

HOW! WHERE DID JESUS GO?
Do people today see, hear and feel that Jesus is in you? Is it yourself who builds, works to create something resembling a life? Is the church you are a part of adapted to the lives of the people of the world, so that it is relevant to the time you are in? Are you so modern that you no longer need the Jesus of the Bible, and God's building plan for you personally and the church you are a part of?

HOW! WHERE DID JESUS GO?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.