Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

lørdag den 17. april 2021

BED BLIV ALDRIG TRÆT

 

 

NO COPYRIGHT

ENGLISH DOWN UNDER

 

Luk, 18,1-8

”Han fortalte dem en lignelse om, at de altid skulle bede og ikke blive trætte. Han sagde: »I en by var der en dommer, som ikke frygtede Gud og var ligeglad med mennesker. I samme by var der en enke, og hun kom gang på gang til ham og sagde: Hjælp mig til min ret over for min modpart! Længe ville han ikke, men til sidst sagde han til sig selv: Selv om jeg ikke frygter Gud og er ligeglad med mennesker, vil jeg dog hjælpe denne enke til hendes ret, fordi hun volder mig besvær; ellers ender det vel med, at hun kommer og slår mig i ansigtet.« Og Herren sagde: »Hør, hvad den uretfærdige dommer siger! Skulle Gud så ikke skaffe sine udvalgte deres ret, når de råber til ham dag og nat? Lader han dem vente? Jeg siger jer: Han vil skaffe dem ret, og det snart. Men når Menneskesønnen kommer, mon han så vil finde troen på jorden?«”

 

Jesus stiller dig spørgsmålet. Hvad vil du Jeg, Jesus skal gøre for dig?

”Hvad vil du have at jeg skal gøre for dig?” Luk. 18,35-43.

 

Hvorfor sker der ikke noget af det jeg beder om?

Jesus siger. ”Bed, så skal der giver jer, søg, så skal I finde; Bank på, så skal der lukkes op for jer. Fordi enhver, som beder, han får, og den, som søger, han finder, og den, som banker på, for ham skal der lukkes op.” Matt. 7,7-8.

 

Du skal ikke høre efter de tanker som siger.

Mon det nytter noget af bede. Gud hører mig jo ikke. Gud svarer mig ikke. Gud har glemt mig. Det er tvivls-tanker som ikke kommer fra Gud, som ødelægger dig og stjæler din tro, din faste tillid til Gud.

 

Når du synes svaret venter på sig tænker du.

Ja, så var det nok alligevel ikke Guds vilje at jeg skulle få svar. Du beder jo i Fadervor. Din vilje ske. Sådan er Gud ikke. Gud giver dig altid sit eget svar, gennem Jesus ved Hellig Ånden. Men, måske hørte du ikke Guds svar! Du tænkte, lige som de gjorde om Jesus, kan noget godt komme fra Nasareth. Du tænkte. Det kan da ikke passe at svaret er lige det den person siger, det kan da ikke komme noget godt fra den side af. Eller du tænkte. De her tanker jeg får er de virkelig fra Gud. Det lyder jo helt umuligt. Det kan man da ikke, da ikke på den måde eller det.

 

Gud har ikke fastlagt nogle bestemte måder hvorpå Han svarer på dine bønner. Gud talte gennem fx. et æsel. Gud skrev skriften på vægen. Læs selv i Bibelen hvordan Jesus svarer folket. Tror du virkelig, Gud er forvirringens Gud der er stædig og ikke svarer dig på dine spørgsmål og bønner? Gud elsker dig og er levende, derfor giver Han også svar på dine bønner.

 

Du trænger til at få dine øjne og ører lukket op.

Gå hen til Jesus, bed Ham åbne dine øjne og øre. Men, vær opmærksom på én ting. Det er dig der skal komme i tillid til Jesus. Det er dig der skal tro på Jesus. Jesus siger et andet sted. I får ikke fordi I beder dårligt.

 

Overgiv dig til Gud.

Sig, i tro. Far! Nu må du styre alt. Gud er alles Far, som tror på Jesus. Gud skaber altid Hans udvej lige der hvor der ikke er nogen vej. Gud første Israel ud af Egypten. Gud førte dem gennem det røde hav. Gud skaffede dem vand midt i ørkenen..

 

Glæd dig over at Jesus er den samme som Han altid har været, og gerne giver den der beder alt hvad Gud ser du trænger til. Heb.13.8. Jesus Kristus er i går og i dag, ja til evig tid den samme.

 

Du har sikkert oplevet mange lukkede døre i dit liv.

”Bed, så skal der giver jer, søg, så skal I finde; Bank på, så skal der lukkes op for jer. Fordi enhver, som beder, han får, og den, som søger, han finder, og den, som banker på, for ham skal der lukkes op.” Matt. 7,7-8.

 

Du har forsøgt at banke på mage døre men du blev skuffet, du blev svigtet af mennesker du i grunden troede så meget godt om. Ja, selv dig selv er du skuffet over. Du ville som Paulus siger i Rom 7. Men du kunne ikke. Du bad og troede du fik bønnesvar men du blev skuffet. Måske bad du ifølge dine egne ønsker og glemte at spørge Gud hvad Hans viljes ønske i grunden er.

 

Det er ikke hvad du er i dig selv, det gælder for alle som tror på Jesus, det er hvad du er i Kristus som er virkeligheden. Her kan du opleve at du fristes til at gå bort fra din stilling i Kristus, ved at se på din egen magtesløshed og problemer mister du hurtig Jesus af syne.

 

Måske har du så at sige opgivet at læse eller høre fra Bibelens Ord. Du synes bare ikke det sker det Ordet siger eller det virker måske som om alle andre oplever det hele, men du står stadig med alle dine sår og hvorfor. Kom nu til Jesus og få du ham til at læge dig. Jesus er din fred i alle ting.

 

Der er ikke nogen personlanseesse hos Gud. Prøv lige at læse i Rom.8. Her har du faktisk dit liv i Jesus i Ånden og ikke i dig selv.

 

Bed uden ophør om Gud må give dig åbenbaring om det du læser så det bliver levende for dig og brænder sig ind i dit sind.

 

Vi læste i Lukas. Ev. 18.1-8. At Gud giver folk sin ret.

Skulle Gud så ikke skaffe sine udvalgte deres ret, når de råber til ham dag og nat? Lader han dem vente? Jeg siger jer: Han vil skaffe dem ret, og det snart. Men når Menneskesønnen kommer, mon han så vil finde troen på jorden?«”

 

Jesus står og banker på din dør lige nu og vil så gerne give dig alt det du behøver. Men han giver dig ikke noget Gud din Far ikke med på. Jesus gør kun Guds vilje i alle ting også hvad angår dine bønnesvar. Faderen og Sønnen et ét i alle ting. Luk Jesus ind, så Han kan tage bolig ved sin Ånd i dig og du vil oplever. Jesus lever virkelig, og giver dig alt hvad Gud din Fra ser du behøver.

 

 

Uden din tro er det helt umuligt for dig at have Guds velbehag.

 

ENGLISH

PRAY NEVER GET TIRED

 

NO COPYRIGHT

ENGLISH DOWN UNDER

 

Luke 18: 1-8

"He told them a parable that they should always pray and not get tired. He said: “In a city there was a judge who did not fear God and did not care about people. In the same city there was a widow, and she came to him again and again and said: Help me to my right against my counterpart! For a long time he would not, but at last he said to himself: Although I do not fear God and do not care about people, I will nevertheless help this widow to her right, because she causes me trouble; otherwise she will end up coming and slapping me in the face. "And the Lord said," Hear what the unjust judge says! Should not God then grant his elect their right when they cry out to him day and night? Does he make them wait? I tell you, he will bring them justice, and soon. But when the Son of Man comes, will he find faith on earth? ”

 

Jesus asks you the question. What do you want me, Jesus to do for you?

"What do you want me to do for you?" Close. 18.35-43.

 

Why is none of what I am asking for happening?

Jesus says. “Pray, then it will give you, seek, and you will find; Knock on and it will open for you. For whosoever shall ask, he will receive, and he that seeketh will find, and he that knocketh for him shall be opened. ” Matt. 7.7-8.

 

You must not listen to the thoughts that say.

Maybe it does some good to pray. God does not hear me. God does not answer me. God has forgotten me. It is thoughts of doubt that do not come from God, that destroy you and steal your faith, your firm trust in God.

 

When you think the answer is waiting for you, you think.

Yes, then it was probably not God's will that I should get an answer. You pray in Our Father. Your will be done. That is not how God is. God always gives you His own answer, through Jesus by the Holy Spirit. But, maybe you did not hear God's answer! You thought, just like they did about Jesus, something good might come from Nazareth. You thought. It can not fit that the answer is exactly what the person says, it can not come anything good from that side. Or you thought. These thoughts I get are really from God. That sounds completely impossible. You can not do that, then not in that way or that.

 

God has not established any specific ways in which He answers your prayers. God spoke through e.g. a donkey. God wrote the scripture on the wick. Read for yourself in the Bible how Jesus answers the people. Do you really think God is the God of confusion who is stubborn and does not answer your questions and prayers? God loves you and is alive, therefore He also gives answers to your prayers.

 

You need to get your eyes and ears closed.

Go to Jesus, ask Him to open your eyes and ears. But, pay attention to one thing. It is you who must come to trust in Jesus. It is you who must believe in Jesus. Jesus says elsewhere. You do not receive because you pray badly.

 

Surrender to God.

Say, in faith. Sheep! Now you have to control everything. God is the Father of all who believe in Jesus. God always creates His way right where there is no way. God first brought Israel out of Egypt. God led them through the Red Sea. God provided them with water in the middle of the desert.

 

Rejoice that Jesus is the same as He always has been, and gladly give the one who prays everything God sees you need. Heb.13.8. Jesus Christ is the same yesterday and today, yes forever.

 

You have probably experienced many closed doors in your life.

“Pray, then it will give you, seek, and you will find; Knock on and it will open for you. For whosoever shall ask, he will receive, and he that seeketh will find, and he that knocketh for him shall be opened. ” Matt. 7.7-8.

 

You have tried to knock on mage doors but you were disappointed, you were let down by people you basically thought so much about. Yes, even yourself you are disappointed. You would as Paul says in Romans 7. But you could not. You prayed and thought you got prayer answers but you were disappointed. Maybe you prayed according to your own desires and forgot to ask God what His will desires basically are.

 

It is not what you are in yourself, it applies to everyone who believes in Jesus, it is what you are in Christ that is reality. Here you may find that you are tempted to walk away from your position in Christ, by looking at your own powerlessness and problems you quickly lose sight of Jesus.

 

Perhaps you have, so to speak, given up reading or hearing the words of the Bible. You just do not think it happens what the Word says or it may seem like everyone else is experiencing it all, but you are still standing with all your wounds and why. Now come to Jesus and make him heal you. Jesus is your peace in all things.

 

There is no personlanseesse with God. Just try reading in Rome.8. Here you actually have your life in Jesus in the Spirit and not in yourself.

 

Pray without ceasing if God may give you revelation about what you read so that it becomes alive for you and burns into your mind.

 

We read in Luke. Ev. 18.1-8. That God gives people his right.

Should not God then grant his elect their right when they cry out to him day and night? Does he make them wait? I tell you, he will bring them justice, and soon. But when the Son of Man k ommer, will he then find faith on earth? ""

 

Jesus is knocking on your door right now and wants to give you everything you need. But he does not give you anything God your Father does not agree with. Jesus only does the will of God in all things also regarding your answers to prayer. The Father and the Son are one in all things. Close Jesus in so He can take up residence by His Spirit in you and you will experience. Jesus really lives, and gives you everything God your From see you need.

 

 

Without your faith, it is completely impossible for you to have the good pleasure of God.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.