Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

tirsdag den 20. april 2021

DRIVES AF GUDS ÅND


  LINK

NO COPYRIGHT

 

Alle som drives af Guds Ånd er Guds børn. I modtog jo ikke en Ånd, der giver trællekår, så I igen skulle leve i frygt, men i modtog en Ånd, som giver barnekår, og i den råber vi ’Abba, Far!’” Rom. 8.14-15.


Husk lige. alle, det betyder alle som tror på Jesus ikke bare den kirke/fællesskab du er  tilknyttet. Husk det.



Der står alle, ikke kun de der kommer i den forsamling du kommer i. Alle der drives af Guds Ånd.


Hebræerbrevet fortæller os, hvad tro er:

”men tro er fuld vished (en fast overbevisning), om det som håbes. Overbevisning om ting, som ikke ses”.

 

Gud skabte mennesket.

Mennesket blev skabt i sit legeme med 5 sanser, der registrerer de synlige ting. I vor ånd skabte Han en 6. sans, som kaldes tro, for at registrere de usynlige ting. Men det er ikke nok at have evnen til at tro, for at blive frelst og komme til himmelen, det afgørende er, hvad/hvem du tror på.


En mand gik til George müller og ville have ham til at bede for sig. Det gjaldt en bestemt sag. Manden sagde at han havde bedt mange gange om dette, men et svar havde han ikke fået. Müller tog sin notesbog op og viste ham navnet på en person, som han havde bedt for i 24 år. Bønnen var endnu ikke besvaret, sagde Müller, men Herren havde givet ham vished/overbevisning om at vedkommende skulle blive omvendt, og det hvilede han i. Det fortælles, at Müller fik vished om, at manden skulle blive frelst. Han bad for ham i 60 år, og døde uden at opleve mandens frelse, manden blev frelst nogle år efter hans død.

 

Troens gave.

Troens gave er en speciel forvisning, som den Hellige Ånd lægger i dit hjerte, om at din bøn er hørt. I bønnen kan du få en overnaturlig vished, at du Har de ting du bad om (menneskers frelse, helbredelse osv.), selvom der ikke er synlige resultater.


De fleste kristne har nok oplevet, at Herren har virket med Troens gave i bøn. Men for Müller var det ikke noget han oplevede af og til, det var en del af hans tjeneste, og troens gave var vedvarende i tjenesten for ufrelste sjæle(evangelisttjenesten), som jo også er en bønnetjeneste.

 

Nådegaven/Visdom ved Ånden.

Nådegaven Visdom ved Ånden (visdomsord) bringer Guds visdom til vore hjerter. Gud har uendelig visdom, nok til alle situationer og hændelser. Vor egen visdom er begrænset. Men Gud har lovet sit folk at få del i noget af Hans visdom til hjælp i vores arbejde i Herren, og til alle situationer vi møder på vejen til himmelen. Visdomsord ved Ånden kommer overnaturligt til vort hjerte, og når vi taler det ud, bliver det visdomstale. Visdomsord tilhører den gruppe der kaldes åbenbaringsgaver, som er Åndens tankeliv åbenbaret i menigheden.

 

Der er flere former for visdom.

Djævelsk visdom, der skaber ondt og laver splid og ødelæggelse i menigheden, så er der denne verdens visdom, som er menneskelig visdom. Den kan nå langt i mange henseender, men i Guds øjne er det dårskab. Den åndelige mands visdom, som opnås ved bøn og bibellæsning i Guds Ånds åbenbarelse. Til sidst kommer så Visdoms ord ved Ånden, som er en nådegave.. den skiller sig derfor ud fra den foregående ved at den er guddommelig visdom givet på en overnaturlig måde.

 

Vi fik Ånden fra Gud.

”Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi kan lære at kende, hvad Gud i sin nåde har skænket os; og derom taler vi ikke med ord, lærte af menneskelig visdom, men med ord, lærte af Ånden, idet vi tolker åndelige ting for åndelige mennesker.” 1. kor. 2. 12-13.

 

Kundskab.
Derudover kan nævnes tale med kundskab, at helbrede, udføre undergerninger, profetisk tale, bedømme ånder, tungetale, udlæggelse.
Der er mange nådegaver, men Ånden er den samme. Fordi, med én Ånd blev vi alle døb te til at være et legeme, legemet består jo heller ikke af et lem, men af mange, Fordi, ligesom legemet er en enhed og alligevel har mange lemmer, og alle legemets lemmer, så mange som de er, er de alligevel ét legeme, således er det også med Kristus. 1.kor.12..

 

 

Alle som drives af Guds Ånd er Guds børn. I modtog jo ikke en Ånd, der giver trællekår, så I igen skulle leve i frygt, men i modtog en Ånd, som giver barnekår, og i den råber vi ’Abba, Far!’” Rom. 8.14-15.

 

 

ENGLISH

DRIVEN BY THE SPIRIT OF GOD

 

NO COPYRIGHT

 

All who are driven by the Spirit of God are children of God. You did not receive a Spirit who gives slavery, so that you should live in fear again, but you did receive a Spirit who gives children, and in it we cry out, 'Abba, Father!' ”Rom. 8.14-15.

 

 

There stands everyone, not just those who come into the church you come in. All who are driven by the Spirit of God.

 

The book of Hebrews tells us what faith is:

But faith is full certainty (a firm conviction) of what is hoped for. Conviction about things that are not seen ”.

 

God created man.

Man was created in his body with 5 senses that register the visible things. In our spirit, He created a 6th sense, called faith, to register the invisible things. But it is not enough to have the ability to believe, to be saved and get to heaven, the crucial thing is what / who you believe in.

 

A man went to George Müller and wanted him to pray for him. It was about a particular case. The man said he had asked for this many times but had not received an answer. Müller picked up his notebook and showed him the name of a person he had prayed for for 24 years. The prayer had not yet been answered, Müller said, but the Lord had given him certainty / conviction that he should be converted, and he rested in it. It is said that Müller was assured that the man would be saved. He prayed for him for 60 years, and died without experiencing the man's salvation, the man was saved some years after his death.

 

The gift of faith.

The gift of faith is a special assurance that the Holy Spirit places in your heart that your prayer has been heard. In prayer, you can have a supernatural certainty that you have the things you asked for (human salvation, healing, etc.), even if there are no visible results.

 

Most Christians have probably experienced that the Lord has worked with the gift of the Faith in prayer. But for Müller it was not something he experienced from time to time, it was part of his ministry, and the gift of faith was lasting in the service of unsaved souls (the evangelist service), which is also a prayer service.

 

The Gift of Grace / Wisdom by the Spirit.

The gift of Grace Wisdom by the Spirit (words of wisdom) brings the wisdom of God to our hearts. God has infinite wisdom, enough for all situations and events. Our own wisdom is limited. But God has promised His people to share in some of His wisdom to help us in our work in the Lord, and in all situations we encounter on the way to heaven. Words of wisdom by the Spirit come supernaturally to our hearts, and when we speak them out, they become words of wisdom. Words of wisdom belong to the group called revelation gifts, which are the thought life of the Spirit revealed in the church.

 

There are several forms of wisdom.

Devilish wisdom that creates evil and causes division and destruction in the church, then there is the wisdom of this world, which is human wisdom. It can go a long way in many respects, but in the eyes of God it is foolishness. The wisdom of the spiritual man, which is obtained through prayer and Bible reading in the revelation of the Spirit of God. Finally comes the word of Wisdom by the Spirit, which is a gift of grace .. it therefore differs from the previous in that it is divine wisdom given in a supernatural way.

 

We received the Spirit from God.

“We have not received the spirit of the world, but the Spirit of God, that we might know what God in his grace has given us; and we do not speak of it in words, taught by human wisdom, but in words, taught by the Spirit, interpreting spiritual things for spiritual people. ” 1st Cor. 2. 12-13.

 

Knowledge.

In addition, there is speech with the knowledge of healing, performing miracles, prophetic speech, judging spirits, speaking in tongues, interpreting.

There are many gifts of grace, but the Spirit is the same. Because, with one Spirit, we all became baptized to be a body, the body does not consist of a limb, but of many, Because, just as the body is a unit and yet has many limbs, and all the limbs of the body, as many as they are, yet they are one body, so it is with Christ. 1.kor.12 ..

 

 

All who are driven by the Spirit of God are children of God. You did not receive a Spirit who gives slavery, so that you should live in fear again, but you did receive a Spirit who gives children, and in it we cry out, 'Abba, Father!' ”Rom. 8.14-15.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.