Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

søndag den 11. april 2021

Vi må bruge Ordet.


 LINK

¤

No cpyreight

 

HVIS VI ALLE TROR PÅ GUDS ORD MÅ VI BRUGE DET SOM ET AF VORE VÅBEN NÅR VI ANGRIBES, SPECIELT I VORE TANKER KAN VI ANGRIBES.

 

Det er IKKE sådan vi skal til at vinde en sejr igen, det har Jesus gjort for os, og vi har fået sejren i Ham. Vi skal kun blive stående når pilene flyver rundt omkring os, simpelt hen lade det buldre og tordne så meget det vil, igen og intet kan skille os fra Gud i Jesus. Hvis vi er i Ham, i Den Hellige Ånd vil vi blive stående også selv om Satan skyder med skabt nogle gange.

 

Lukas 4, 4: ”Jesus svarede ham: 'Der står skrevet: Mennesket skal ikke leve af brød alene.' ” 1. Peter kap. 5, 8 : “Vær ædru og våg, for jeres modstander Djævelen, går omkring som en brølende løve og søger, hvem han kan opsluge.

 

De fleste mennesker forbinder Lukas 4,4 med fristelsen i ørkenen, og ganske rigtigt.

 

 Lad os lige repetere de tre fristelser fra ørkensandet. Jesus lider sult, og nu prøver Djævelen at friste ham på dette område. ”Hvis du er Guds søn, så sig til stenen dér, at den skal blive til brød”. Sikke dog så lusket! Djævelen ved godt, at det talte ord har magt. Gud selv skabte jo verden med et ord. Nu håber Djævelen, at Jesus - på grund af sulten - giver efter. Men nej, Guds ord betyder så meget for Jesus, så han må svare: ”Der står skrevet: Mennesket skal ikke leve af brød alene, men af ethvert ord fra Guds mund”. Djævelen kommer således til kort med sit første forsøg på, at få Jesus til at falde.

 

Djævelen prøver imidlertid med en ny fristelse: ”Hvis du vil tilbede mig, skal alverdens riger være dine”. Heldigvis er Jesus nærværende og lydig nok til at svare: ”Du skal tilbede Herren din Gud og tjene ham alene”. Igen må Djævelen opgive sin fristelse, for Jesus er både mere klog og stærk end ham. Til sidst prøver han så med et bibelord og bruger dermed Jesu egne våben. På tempeltinden skal sagen afgøres. ”Hvis du er Guds søn, så styrt dig ned herfra”, for der står skrevet: ”Han skal give sine engle befaling om dig, at de skal vogte dig, og de skal bære dig på hænder, for at du ikke skal støde din fod på nogen sten." Jesus har gennemskuet fristelsen og svarer prompte: ”Der står skrevet: 'Du må ikke friste Herren din Gud.'” I Lukasevangeliet står der, at Djævelen forlader ham en tid. Det sidste møde de har, mens Jesus endnu var på jorden som menneskesønnen, er da han vender tilbage, da Jesus hænger på korset. Igen møder Jesus tre fristelser.

 

 Fra tre steder lyder det: ”Hvis du er Guds søn, så stig ned fra korset.” (Matt. 27,39-44) Men også denne fristelse overvinder Jesus - og dette sågar 3 gange. De fristende ord lyder fra almindelige forbipasserende mennesker, ypperstepræsterne og de skriftkloge - og slutteligt røverne, der var korsfæstet sammen med ham.

 

Uanset, at det for Jesus må have været uhyggeligt fristende at sige "nu er det nok", så bliver han hængende og fuldfører Guds plan. Måske er du kommet til det punkt i dit liv hvor du har fået nok af nederlag. Da må du begynde at tro på Guds Ord og bruge det som et våben mod din fjende, og slå ham retur med det levende Guds Ord. Der står skrevet. Du må lære Guds Ord at kende, og bruge Skriftens Ord mod modstanderen, Djævelen, som har meget travlt med at få dig overbevist om nogle halve sandheder og af al magt forsøger på at få dig til at falde i fristelser så du i stedet for at sejre ligger nedtrådt af fjenden som en taber.

 

Husk.

For at du kan bruge Ordet må du kende Ordet. Det gør du ved at læse og høre Guds Ord. Lad være med at, læse hurtig hen over ordet, så har du da læst det, grund, mediter over grundigt over det. Uden du lader ordet blive en del af dig dør du og vil ikke kunne holde stand mod fjendens snig angreb.

 

Det der bruges aller mest mod os er det ord/tanker. Hvis? Mon. Ja, ja, vi får at se pm.

 

Satan elsker at så tvivl i os så vi får mistillid til Gud og Jesus. Han kommer med tanker om, det kan da vist ikke passe at det er sådan psv. Når du får tanker i den dur, da være meget opmærksom.

 

Satan taler og handler gennem mennesker gennem deres ord og handlinger, vær opmærksom når nogen du ikke kender så godt begynder at tale og handler.

 

Husk lige Jakobs brev (James)

Satan får også mennesker til at sætte spørgsmålstegn ved Biblens ord, ved at de kommer med en masse forskellige oversættelser, som de mener, er de helt sande, han lyver og manipuler rundt med folk hans egne som det passer ham, og de vil så gerne rive os ud at Jesus, ud af kirken, ud af familien, ud af fællesskabet, de siger som regel kom over til os, vi er de eneste sande kristen på hel jorden, hvilket er Satans løgn. Alle der har den Hellige Ånd i sig er Kristne (Kristus ens)

 

Satan forklæder sig også som en religiøs, mange råber og skriger op om de er kristne men samme folk lyver og stjæler hvor de kan, de er som regel ikke med i en menighed eller fællesskab, de løber fra det ene til andet, vil ikke underordne sig et fællesskab, være en familie med andre kristne. De har mange ord men deres liv ingen Guds frugt (Joh Ev 15) de er allerede savet af Guds sande vintræ Jesus, de er udenfor Ham, ikke i Ham.

 

Det samme gør bagtalerne, de der sladre om andre kristne, de sætter spørgsmålstegn ved andre søskendes ægthed og tro, de kritiserer konstant et lederskab især præsten står fod skud, det er Satan de tjener ved sådanne ting, og mange gange grå de igen og igen fra kirken/fællesskabet fordi de siger de fordømmes hele tiden netop fordi. Lyset og mørket kan ikke være sammen i det lange løb er det sådan, de rammes helt automatisk af Guds Ånd den profetiske ånds sandheder om dem selv, derfor er de oprører, og udenfor Guds riges fælles lov pf fællesskab, de kan aldrig blive total èt med dem der er èt i Kristus.

 

De løber snigløb mod kristne og kirken/fællesskabet, her er det vi må og skal sige stop til dem, når vi møder dem, de er alle steder, også inde i kirken/fællesskaberne.

 

Gud har ikke bestemt et eneste af sine børn til at være tabere men at vinde i kraft, af Guds levende og blivende Ord.

 

 

ENGLISH

We must use the Word.

 

¤

No cpyreight

 

IF WE ALL BELIEVE IN GOD'S WORD, WE MUST USE IT AS ONE OF OUR WEAPONS WHEN WE ARE ATTACKED, ESPECIALLY IN OUR THOUGHTS WE CAN BE ATTACKED.

 

That is NOT how we are going to win a victory again, Jesus has done that for us and we have gained the victory in Him. We only have to stand when the arrows fly around us, simply let it rumble and thunder as much as it wants, again and nothing can separate us from God in Jesus. If we are in Him, in the Holy Spirit, we will remain even if Satan shoots with creation sometimes.

 

Luke 4: 4: "Jesus answered and said unto him, It is written, Man shall not live by bread alone." ”1 Peter chapters 5, 8:“ Be sober and watchful, for your adversary the Devil walks around like a roaring lion, seeking whom he may devour.

 

Most people associate Luke 4: 4 with the temptation in the wilderness, and quite rightly so.

 

 Let's just repeat the three temptations from the desert sand. Jesus is starving, and now the Devil is trying to tempt him in this area. "If you are the Son of God, tell the stone there that it will become bread." What a sneaky though! The devil knows well that the spoken word has power. God himself created the world in one word. Now the Devil hopes that Jesus - because of hunger - will give in. But no, God's word means so much to Jesus, so he must answer: "It is written: Man shall not live by bread alone, but by every word of God's mouth". The devil thus falls short with his first attempt to make Jesus fall.

 

However, the devil tries with a new temptation: "If you want to worship me, the kingdoms of the world must be yours". Fortunately, Jesus is present and obedient enough to answer, "Thou shalt worship the Lord thy God, and him only shalt thou serve." Again, the Devil must give up his temptation, for Jesus is both wiser and stronger than he. Finally, he tries with a Bible word and thus uses Jesus' own weapons. At the Temple Mount, the case is to be decided. "If thou be the Son of God, cast thyself down from here," for it is written, "He shall give his angels charge over thee, that they may keep thee, and they shall bear thee up in their hands, lest thou shouldest strike thyself. foot on any stone. "Jesus has seen through the temptation and answers promptly:" It is written: 'You must not tempt the Lord your God.' "In the Gospel of Luke it says that the Devil leaves him for a time. The last meeting they have while Jesus yet was on earth as the Son of man, is when he returns when Jesus hangs on the cross.Jesus again meets three temptations.

 

 From three places it reads, "If you are the Son of God, come down from the cross." (Matt. 27: 39-44) But even this temptation is overcome by Jesus - and this even 3 times. The tempting words sound from ordinary passers-by, the high priests and the scribes - and finally the robbers who were crucified with him.

 

Regardless of the fact that it must have been terribly tempting for Jesus to say "now is enough", he gets stuck and completes God's plan. Maybe you have reached the point in your life where you have had enough of defeat. Then you must begin to believe in the Word of God and use it as a weapon against your enemy, and strike him back with the living Word of God. It is written. You must know the Word of God, and use the Word of Scripture against the adversary, the Devil, who is very busy convincing you of some half-truths and trying with all his might to make you fall into temptations so that instead of victories lie trampled by the enemy like a loser.

 

Remember.

In order to use the Word, you must know the Word. You do this by reading and hearing the Word of God. Do not, read quickly over the word, then you have read it, reason, meditate over thoroughly over it. Without letting the word become a part of you, you die and will not be able to withstand the enemy's insidious attacks.

 

What is used most against us is the words / thoughts. If? Mon. Yes, yes, we will see pm.

 

Satan loves to cast doubt on us so that we become distrustful of God and Jesus. He comes up with thoughts, it can certainly not fit that it is such psv. When you get thoughts in that major, then be very attentive.

 

Satan speaks and acts through people through their words and actions, pay attention when someone you do not know so well starts talking and acting.

 

Just remember James' letter (James)

Satan also causes people to question the words of the Bible by coming up with a lot of different translations that they think are completely true, he is lying and manipulating people with his own as it suits him and they so want to tear us out that Jesus, out of the church, out of the family, out of the community, they say usually came over to us, we are the only true Christians on earth, which is Satan's lie. All who have the Holy Spirit in them are Christians (Christ alike)

 

Satan also disguises himself as a religious, many shout and shout if they are Christians but the same people lie and steal where they can, they are usually not part of a congregation or community, they run from one to another, will not subordinate say a community, be a family with other Christians. They have many words but their lives no fruit of God (John 15: 15) they are all they saw from the true vine of God Jesus, they are outside Him, not in Him.

 

So do the slanderers, those who gossip about other Christians, they question the authenticity and faith of other siblings, they constantly criticize a leadership especially the pastor stands foot shot, it is Satan they earn by such things, and many times they gray again and again from the church / community because they say they are constantly condemned precisely because. Light and darkness cannot be together in the long run, this is how they are automatically affected by the Spirit of God the truths of the prophetic spirit about themselves, therefore they are rebellious, and outside the common law of the kingdom of God pf community, they can never become one with those who are one in Christ.

 

They are sneaking towards Christians and the church / community, here is what we must and must say stop to them when we meet them, they are everywhere, even inside the church / communities.

 

God has not destined a single one of His children to be losers but to gain in power, by the living and abiding Word of God.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.