Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

lørdag den 10. april 2021

BØJ OG FØJ DIG

 

 LINK

 

¤ 2008

 

NO COPYRIGHT

 

ENGLISH DOWN UNDER

 

Mat. 10.:22-42.

 

Bøj dig altid for Ordet. Bøj dig og føj dig, som Jesus siger. En tjener, som du er, er ikke højere end sin Herre. Du siger Jesus er din Herre. Så lad Ham være det.

 

Det er muligt. Du har dit ydre imod dig. Det kan være du er svagelig, i dit legeme/krop, du ikke synes dine kræfter strækker, og du så at sige ikke synes du gør noget som helst for Guds sag. Så må du afvente og være stille, i forventning til hvad din Herre vil gøre for dig og igennem dig. Du synes nok. Den og den burde frelses, Og du vil så gerne gøre dit til det. Du er ikke højere end din Herre, Det er ikke dig der kan frelse. Du kan kun stille dig til rådighed for Gud og lade Hellig Ånden gøre Sit frelsende værk.

 

Det kunne jo også tænkes at du kun skulle være den der sår Guds Ord, og en anden skulle høste, det du står. En sår, en anden høster.

 

Vi kan godt sige ord og gøre gode gerninger, alt som Bibelen har vist og lært os. Om ikke Gud giver væksten og lader Ordet gro, så er det nyttesløs og forgæves. Det er Gud vor Far, der sørger for at høsten kommer i hus til Hans rette tid. Det var jo ikke meget Abraham fik at se af alt det Gud fortalte ham. Men han troede på Gud, derfor skete tingene også. Det er ikke alt vi får lov at se resultatet af. Men om vi holder ud i troens bøn og strider i tro, så vil vi se resultatet, når vi kommer hjem. Det er derhjemme, vi lønnes for vore gerninger gjort i tillid og fast tro til Gud.

 

Man kan også nemt komme til at ødelægge Guds plan for den enkelte, ved at fare for hårdt frem. Selv om vi gerne vil være vidner og rive alle med over i Guds rige, så er det nogle gange nødvendig at vi fare frem med lempe, og ikke fare frem med riven. Ofte er det nok at vi bare er hos folk. Fordi Guds Ånd i os vil påvirke folk. De mærker, vi har en anden Ånd end dem. Dog, må dette på ingen måder være en sovepude for os. Selvfølgelig skal vi ikke skamme os over Evangeliet, som er en Guds kraft til fuld Frelse. Nej. Vi skal tale hvad enten det er passende eller upassende. Skammer vi os over for mennesker vil Jesus heller ikke vedkende sig os over for Faderen. Men, ord uden Kristi sindelag, vil slå ihjel og vil aldrig nogen sinde føre et eneste menneskesjæl over i Guds rige.

 

Teori kan være ganske udmærket, så vi får lært Ordet at kende. Men det er Jesu liv i os der uhindret gerne skulle komme til udtryk. Som et spejlbillede af det indre levende liv, som vi der er i Kristus Jesus har fået givet. Alt skulle jo gerne være som noget helt naturligt for os. Det er ikke noget, vi skal anstrenge os for at gøre. Det strømmer af sig selv ud igennem os, om vi da stadig er i Jesus Kristus?

 

At tro er ikke at vide en hel masse om Bibelen. Det er at være. Derfor siger Jesus også. Vi skal ikke tro med forstanden. Men, med hjertet. Fra hjertet udspringer livet, og det går til andres hjerter. Ved at Hellig Ånden igennem os formidler det.

 

Du må være død, som et hvedekorn der er lagt i jorden, før end dette liv frit kan strømme ud til andre. Du og jeg må blive på Korset sammen med Jesus og lade Ham gøre Sit værk, som Han vil. Vi kan hoppe og stå på hovedet om vi vil. Men om Vi ikke frivilligt har korsfæstet kødet/selvet, med ALLE dets lidenskaber og begæringer, vil vores møje og besvær være forgæves.

 

Så kan vi jo stille os selv dette spørgsmål. Hvilken vingård, arbejder vi i? Er det nu også Guds vingård arbejder i? Hvem er kongen i dit liv?

 

Jeg Herren er ikke blevet en anden. Men I er ikke holdt op med at være Jakobs sønner/svigefulde. (Malakias.3.6.).

Amen

 

ENGLISH

BEND AND JOIN

 

¤ 2008

 

NO COPYRIGHT

 

 

 

Mat. 10.:22-42.

 

Always bow to the Word. Bend down and bow down, as Jesus says. A servant like you is no higher than his Lord. You say Jesus is your Lord. So let Him be.

 

It's possible. You have your appearance against you. It may be that you are weak, in your body / body, you do not think your powers stretch, and you do not think you are doing anything for God's sake, so to speak. Then you must wait and be still, in anticipation of what your Lord will do for you and through you. You think so. This and that should be saved, And you want to do your part for it. You are not higher than your Lord, It is not you who can save. You can only make yourself available to God and let the Holy Spirit do His saving work.

 

It is also conceivable that you should only be the one who sows the Word of God, and another should reap what you stand for. One wounds, another reaps.

 

We can say words and do good deeds, all that the Bible has shown and taught us. Unless God gives the growth and lets the Word grow, then it is useless and in vain. It is God our Father who makes sure that the harvest comes in house at His right time. It was not much Abraham got to see of all that God told him. But he believed in God, so things happened too. That is not all we are allowed to see the result of. But if we persevere in the prayer of faith and fight in faith, we will see the result when we return home. It is at home that we are rewarded for our deeds done in trust and firm faith in God.

 

One can also easily destroy God's plan for the individual, by going too hard. Although we would like to be witnesses and tear everyone into the kingdom of God, it is sometimes necessary that we go forward with ease, and not go forward with the rake. Often it is enough that we are just with people. Because the Spirit of God in us will affect people. They feel we have a different Spirit than them. However, this must in no way be a sleeping pad for us. Of course, we should not be ashamed of the Gospel, which is a power of God unto full salvation. No. We must speak whether it is appropriate or inappropriate. If we are ashamed of people, Jesus will not confess us to the Father either. But, words without the mind of Christ will kill and will never lead a single human soul into the kingdom of God.

 

Theory can be quite good, so we get to know the Word. But it is the life of Jesus in us that should be freely expressed. As a mirror image of the inner living life that we who are in Christ Jesus have been given. Everything should be like something completely natural for us. It is not something we have to make an effort to do. It flows by itself through us, whether we are still in Jesus Christ?

 

To believe is not to know a whole lot about the Bible. It is to be. That is why Jesus also says. We must not believe with reason. But, with the heart. From the heart springs life, and it goes to the hearts of others. By the Holy Spirit through us communicating it.

 

You must be dead, like a grain of wheat laid in the ground, before this life can flow freely to others. You and I must stay on the Cross with Jesus and let Him do His work as He wills. We can jump and stand on our heads if we want to. But if We have not voluntarily crucified the flesh / self, with ALL its passions and desires, our toil and trouble will be in vain.

 

Then we can ask ourselves this question. What winery are we working in? Is it now also God's vineyard working in? Who is the king of your life?

 

I the Lord have not become another. But you have not ceased to be Jacob's sons / deceivers. (Malakias.3.6.).

Amen

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.