Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

fredag den 23. april 2021

Det var Gud

 

¤

 

Gud, Herren skyldes det, at I er i Kristus Jesus, som er blevet visdom for os fra Gud. 1 Kor 1,30.

 

Hvem kaldte på os? Var det os selv der hev Jesus ned fra Himmelen? Nej. Gud drog os ind i Hans Frelses favn, af Hans barmhjertigheds nåde blev vi Hans børn.

 

Vi kan slet intet gøre i os selv. Vi kan på ingen måde frelse os selv, kunne vi det, behøvede Jesus jo slet ikke at komme til jorden og dø og opstå i vores sted.

 

Om nogen skulle mene, de selv kan forandre deres liv, ved at arbejde med sig selv og på den måde lige som få en højere moral og på den måde blive værdige til Guds rige, lyver de og Sandheden er ikke i dem.

 

Det er Gud i den enkelte der gør sit, ikke menneskers værk. I os selv er vi total døde og uden en eneste mulighed for at gøre noget for vores frelse. Vi kan hverken frelse eller forbedre os selv. Og langt mindre kan vi frelse andre. Vi er og bliver total magtesløse uden Guds nåde og barmhjertighed.



Om nogen tror de er kloge, så læs lige dette vers. Visdommen er fra Gud via Jesus i os.

 

I vor magtesløshed udfolder Guds kraft sig, men ikke om vi mener vi selv er stærke.

 

 

ENGLISH

 

It was God


 

God, the Lord, it is because you are in Christ Jesus, who has become wisdom to us from God. 1 Cor 1,30.

 

Who called on us? Was it ourselves who lifted Jesus down from Heaven? No. God drew us into the arms of His Salvation, by the grace of His mercy we became His children.

 

There is nothing we can do about it. We can in no way save ourselves, if we could, Jesus did not need to come to earth at all and die and rise in our place.

 

If anyone should think that they themselves can change their lives, by working with themselves and in that way just like gaining a higher morale and thus becoming worthy of the kingdom of God, they are lying and the Truth is not in them.

 

It is God in the individual who does his, not human work. In ourselves we are totally dead and without a single opportunity to do anything for our salvation. We can neither save nor improve ourselves. And far less can we save others. We are and will be totally powerless without the grace and mercy of God.

 

 

If anyone thinks they are wise, just read this verse. Wisdom is from God through Jesus in us.

 

In our powerlessness, the power of God unfolds, but not if we think we ourselves are strong.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.