Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

lørdag den 24. april 2021

Djævelen på fisketur.

 

Satan, er og bliver din fjende. Han lyver, sjæler, ødelægger anklager, lægger byrder på dig som ikke tilhører dig. Han bruger alle mulige fangstredskaber, lige som fiskerne gør, for at få dig på krogen, og han bruger mange forskellige slags madding for, om muligt at få dig i sit net og få dig trukket bort fra Gud og Jesus

 

Hab. 1,15: ”Han fisker dem alle med krog, slæber dem bort i sit vod og samler dem i sit garn, derfor er han jublende glad.”

 

Djævelens fangstmetoder er snedige. Han ved lige præcis, hvordan han skal få fisket Guds ord op af dit hjerte, og sker det, da ved han også, hvad han skal sætte i stedet for, ord, der siger det stik modsatte af Guds ord: ”Jeg kan ikke mere, nu er jeg færdig, ulykken er lige om hjørnet” Mon Gud har sagt det sådan, det kan vel også menes på en anden måde osv. osv. Som resultat af disse ord kommer mismod, bitterhed, kritik, modvilje, bekymringer, frygt og fortvivlelse, og forvirring om hvad som rigtig og forkert.

 

Fiskeriet er i fuld gang. Ser du det, og er du på vagt?

Bibelen siger helt klart, hvad Djævelens fiskeri går ud på. I Luk.8,12 står der, hvad der lykkes for ham hver dag i et eller andet menneskehjerte: ”Og derefter kommer Djævelen og tager ordet bort af deres hjerte, for at de ikke skal tro og blive frelst.” Ved en bestemt lejlighed blev Guds ord fjernet fra en discipels hjerte. Det var Peter, der med sine ”gode råd” til Jesus fik følgende ord at tænke over: ”Du tænker som mennesker, ikke som Gud!” Matt.16,23.

 

Gud ønsker, at du skal tænke Guds tanker.

Det er Guds tanker der forvandler dit liv, og ikke dine egne, Djævelens, eller verdens tanker. Bibelens ord er hans tanker. Derfor må du hver dag give dig i kast med Guds ord. Det er ikke tilfældigt, at ordet kaldet ”Åndens sværd”. Med det kan du kappe Djævelens fiskesnøre over. Med det får du lys nok så du frit kan svømme uden om Djævelens lokkemad.

 

Du skal ikke frygte for Satans fangstredskaber

Når du anklages, når du fristes er Gud hos dig. Altid og i alle situationer er Han dig nær. Du skal ikke være bekymret, over Satans fiskeri, men blot være opmærksom. Hebr. 13,5-6: ”For Gud har selv sagt: 'Jeg lader dig ikke i stikken og svigter dig ikke'. Derfor kan vi frimodigt sige: Herren er min hjælper, jeg skal ikke frygte.

 

Du kan stå i mange hjælpeløse situationer, men henvender du dig til Gud med et nødråb eller bare et suk, vil han give den hjælp, du behøver, også når det gælder i kampen for ikke at blive fanget af Djævelens snører gælder Guds Ord. Det har du hans ord for. Det ord, som han rækker dig igen og igen for at du skal føle dig tryg og gå sejrende udenom Satans fangstredskaber. Sl 139,5 og 7 Herre, du omgiver mig på alle sider, lægger din beskyttende hånd på mig. Jeg når aldrig uden for din rækkevidde, hvor jeg end er, er du nær hos mig.

 

Der kan være rigtig meget som plager dig i øjeblikket, og kan tynge dig ned i hverdagen, og det er ikke altid, andre ser det. Vær frimodig, der er én, som ser din situation og forstår den. Sats hele din tro på Gud, der har givet dig mange løfter, og du skal se, han vil også bære dig igennem. Han vil aldrig slippe eller forlade dig.

 

Herren selv går foran dig, han vil være med dig, han vil ikke lade dig i stikken og ikke svigte dig; vær ikke bange og lad dig ikke skræmme! 5. Mos.31,8. For jeg er Herren din Gud, der griber din højre hånd og siger til dig: Frygt ikke, jeg hjælper dig. Es.41.13. Herren svigter ikke sine fromme. Sal.37,28.

 

Når du er magtesløs, svag er Gud stærk og vil selv bevise dig sin kærlighed,hjælp og omsorg. Vær stærk og frimodig også over for fjenden, du har sejret i kraft af Jesu Kristi blod.

 

Efes. Kap. 6. er til dig. Læs det og tag imod det i tro på Jesus, og du vil ikke komme i Satans garn.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.