Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

tirsdag den 20. april 2021

DÆKKER DU SULTEN IND?

 

¤

 

Mat 25. 3-36

For jeg var sulten, og I gav mig mad, jeg var tørstig, og I gav mig drikke, jeg var fremmed, og du imod mig, jeg var nøgen, og I klædte mig, jeg var syg, og du besøgte mig, jeg var i fængsel, og du kom til mig.

 

Har du tænkt på. Det du gør mod din næste, gør du mod Jesus? Gud har skabt alle, også de der ikke tror, i sit billede. Husk det at dine medmennesker også er skabte af Gud. Hvordan behandler du dine medskabninger?

 

Mat. 25.24-35.

Kongen vil sige til dem på hans højre side. Kom du som er velsignet af min Far, arv riget som er forberedt til dig fra verdens grundlæggelse. For jeg var sulten, og I gav mig mad, jeg var tørstig, og I gav mig drikke, jeg var fremmed, og du imod mig, jeg var nøgen, og I klædte mig, jeg var syg, og du besøgte mig, jeg var i fængsel, og du kom til mig. Så de retfærdige vil svare ham og sige, "Herre, hvornår så vi dig sulten og foder dig, eller tørstig og give dig drikke? Og hvornår så vi dig fremmed og byder dig velkommen, eller nøgen og klæde dig?

 

Mat 25. 31-46.

Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed og alle englene med ham, så han vil sidde på hans herlige trone. Før ham vil blive samlet alle de nationer, og han vil skille folk fra hinanden som en hyrde skiller fårene fra bukke hinanden. Og han vil placere får på hans højre side, men gederne til venstre. Kongen vil sige til dem på hans højre kom, du som er velsignet af min Fader, arv riget forberedt til dig fra verdens grundlæggelse. For jeg var sulten, og I gav mig mad, jeg var tørstig, og I gav mig drikke, jeg var fremmed, og du imod mig.

 

Mat 23.23

Ve jer, skriftkloge og farisæere, hyklere! For dig som gav tiende mynte og dild og spidskommen, har forsømt vigtigere sider af loven, retfærdighed og barmhjertighed og trofasthed. Disse burde du have gjort, uden at forsømme de andre.

 

Er du en af dem der kender næsten hele Bibelen og overholder loven? Så læs lige hvilken dom Jesus afsiger her!

 

Mat. 10.32.

Alle, der kendes ved Mig overfor mennesker, vil jeg også vedkende mig over for min Far, som er i himlen,

 

Ærer og tjener du Gud, ved at tjene Jesus så er du en af Hans velsignede.

 

ENGLISH

 

DO YOU COVER THE HUNGRY?

 

Mat 25. 3-36

For I was hungry, and you gave me food, I was thirsty, and you gave me drink, I was a stranger, and you against me, I was naked, and you clothed me, I was sick, and you visited me, I was in jail and you came to me.

 

Have you thought about. What you do to your neighbor, do you do to Jesus? God has created everyone, even those who do not believe, in His image. Remember that your fellow human beings are also created by God. How do you treat your fellow creatures?

 

Mat. 25.24-35.

The king will say to those on his right hand. Come, you who are blessed by my Father, inherit the kingdom prepared for you from the foundation of the world. For I was hungry, and you gave me food, I was thirsty, and you gave me drink, I was a stranger, and you against me, I was naked, and you clothed me, I was sick, and you visited me, I was in jail and you came to me. So the righteous will answer him and say, "Lord, when did we see you hungry and feed you, or thirsty and give you drink? And when did we see you stranger and welcome you, or naked and clothe you?

 

Mat 25. 31-46.

When the Son of Man comes in his glory and all the angels with him, then he will sit on his glorious throne. Before him will all nations be gathered together, and he will separate people as one shepherd separates the sheep from the goats. And he will place sheep on his right hand, but the goats on the left. The king will say to those on his right came, you who are blessed by my Father, inherit the kingdom prepared for you from the foundation of the world. For I was hungry, and you gave me food, I was thirsty, and you gave me drink, I was a stranger, and you against me.

 

Mat 23.23

Woe unto you, scribes and Pharisees, hypocrites! For you who gave tithes of mint and dill and cumin, have neglected more important aspects of the law, justice and mercy and faithfulness. These you should have done, without neglecting the others.

 

Are you one of those who knows almost the whole Bible and obeys the law? So read just what judgment Jesus is giving here!

 

Mat. 10.32.

All that are known of me unto men, I also will confess unto my Father which is in heaven,

 

If you honor and serve God, by serving Jesus you are one of His 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.