Translate

INFO JESUS LIVET

WIDIO SAND

  LINK G Gud er spontan . B BESLUT DIG FØLG JESUS N   NÅDEN ER DIN MIN VEN

Søg i denne blog

fredag den 23. april 2021

Den gode hyrde


Joh 10 vers 1-10.

 

¤

 

v1 . Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der ikke går ind i fårefolden gennem døren, men klatrer over et andet sted, han er en tyv og en røver. v2.Men den, der går ind gennem døren, er fårenes hyrde. v3.For ham lukker dørvogteren op, og fårene hører hans røst, og han kalder sine egne får ved navn og fører dem ud. v4.Når han har fået alle sine får ud, går han foran dem, og de følger ham, fordi de kender hans røst. v5.Men en fremmed vil de aldrig følge; de vil tværtimod flygte fra ham, fordi de ikke kender de fremmedes røst.« v6.Med dette billede talte Jesus til dem, men de forstod ikke, hvad det var, han talte til dem om.

 

v7 . Jesus sagde da igen: »Sandelig, sandelig siger jeg jer: Jeg er døren til fårene. v8.Alle de, der er kommet før mig, er tyve og røvere, men fårene hørte ikke på dem. v9.Jeg er døren. Den, der går ind gennem mig, skal blive frelst; han skal gå ind og gå ud og finde græsgange.

 

V10. Tyven kommer kun for at stjæle og slagte og ødelægge. Jeg er kommet, for at de skal have liv og have i overflod.

 

 

Det her er din vej, om du dog bare ville.

Jesus vil. Men vil du følge Ham og være Ham tro?

Det er gratis at blive frelst/født på ny, men du må være klar over vil du gå sammen med Jesus som din Hyrde og Hans andre får og lam i Hans fold så koster det dig alt dit eget. Alt det du selv tror er så rigtig og godt har ikke nogen værdi med mindre Jesus gør det igennem dig ved sin Ånd. Han har altså ikke nogen "sorte" får eller nogen blandet får, nogen som både er det ene og det andet. Jeg vil lige sige. Når jeg skriver "sorte" får mener jeg ikke farven på mennesker men farven på dit hjerte og sind der fra udspringer dine tanker og liv. Jesus har kun rene vaskede får og ikke nogen som er halv beskidte. I Jesu blod renses enhver fra al sin egen uretfærdighed og liv. Og enhver der vil lade sig rense bliver det. Men ikke uden du selv gå ind i Jesu Kristi fold.

 

Jesus Kristus er døren ind i folden, men du skal selv gå ind gennem Jesu Kristi dør, ellers vil du altid stå brægende udenfor, og kun høre og se på hvordan de får der inde i folden har det og oplever alt med Gud i Jesus.

 

Velkommen til at gå ind gennem døren og ind i folden. Udenfor eller indenfor hvor skal Jesus finde dig, når Han kommer tilbage til jorden for at tage sin flok inde i folden til sig?

Amen.

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.